David Jaffe: dlaczego cała wina za brak kreatywności spada na wydawców?

Oskarżacie wydawców o brak kreatywności w grach? To przestańcie, bo wina w takim samym, albo i większym stopniu leży po stronie producentów - uważa twórca gier z serii God of War, David Jaffe.

- Odrzucam nieustające oskarżenia o to, że wydawcy trzymają w ryzach producentów. A odrzucam je dlatego, że, jak stanowi znana sentencja, jesteś wart tyle, ile jesteś w stanie sobie wynegocjować - uważa David Jaffe, twórca serii Twisted Metal i God of War, dzieląc się swoimi przemyśleniami we wpisie zatytułowanym "Nie jesteś tak dobry, jak ci się wydaje".

- Jeśli studio nie jest wystarczająco dobre, by wymagać lepszych umów, i nie jest wystarczająco sprytne, by zdobyć inne środki finansowania niż poprzez wydawcę, to dostaje to, na co zasługuje. To jest biznes. Chcesz być traktowany lepiej? Wynegocjuj umowę, która ci to zagwarantuje. Nie jesteś w stanie sobie takowego wywalczyć? To wzmocnij swój zespół do tego stopnia, aż będziesz mógł wymagać w realnym świecie tyle, ile jesteś wart w swojej głowie - radzi.

- Jako człowiek, który pracował zarówno dla wydawców, jak i dla producentów, mogę powiedzieć, że w co najmniej połowie przypadków producenci nie są wystarczająco uzdolnieni, by zrobić świetną grę, którą mają opracowaną w głowie. Kreatywna wolność, jaką obdarza ich wydawca, nie ma tu nic do rzeczy - dodaje.

Źródło:
Patryk Purczyński - gram.pl


Klemens
2013-04-18 18:14:20